Köpenhamn, here we come!

Idag har jag varit på ett äventyr med min lilla loppa, Therese :-D Vi begav oss till Köpenhamn och Fields ( ett stort köpcenter utanför köpenhamn)


När vi skulle köpa biljetter visste jag ju att åldersgränsen för barn hade höjts till 20 år så vi köpte då våra barnbiljtter och satt oss på tåget. När vi sen skulle vi vissa dem fråga konduktören oss ifall vi var 16 år!!! och vi bara : Ja det e vi.
så då gick hon bara vidare....vi kom på sen i efterhand att det e 16 årsgräns i danmark för barn så det var därför...men som tur var trodde hon på oss eller så var hon bara snäll :-D

När vi väl kom fram till fields följde en hel del timmar med att gå in i olika klädes- och skoaffärer och sen var det då dags för att skaffa oss mer energi så vi bestämde oss för att äta kött med potatis och sås...mycket gott :-D men jag tro nog alridg jag har skrattat så mycket under en måltid som under denna...vi satt nog där i över 1 ½ timme. och vi åt kanske 20 minuter av dem :-P Det e svårt att förklara vad som vad så roligt att prata om men det började med att jag sa " ja jag ska ha 14 barn och 13 katter, alla får varsin förutom den yngsta, den får bara dem katterna som har dött" :-P
Det hade även något med att tessi skulle kolla in servitrisen VARENDA gång han gick förbi....och sen visste vi inte hur vi skulle betala...till slut fick jag fråga och sen gick vi skrattandes därifrån, jag tror att servitrisen trodde att vi skrattade åt honom men så var det verkligen inte.... :-p

Sen blev det mer shopping och här e det jag handlade där:

 en fin liten klänning från topshop som sermycket finare ut på än på en hängare :-P

 och sen blev det också tre par trosor på topshop för 99 danska :-D

 och sen gick in på VILA och bara kollade runt lite och sen gav dem oss varsin goodiebag med en sjal och ett linne i så efter det blev vi jätteglada....Gratis e det billigaste sättet att shoppa ;-) och jag fick en röd sjal och tessi en rosa :-D

Sen begav vi oss hemåt mot lund och väl där fikade vi lite på espresso house och efter det gick vi runt och kollade lite i lund centrum och det slutade med att vi handlade lite till :-P nämligen detta:

 en fin liten highlighter från makeup store, tessi köpte två nya nagelack där :-D och när jag kom hem hittade jag min chictidning som jag har fått av min syster i julklapp :-D

 sen gick vi in på H&M, ett stort misstag :-P jag kom ut med en fin mössa och ett rosa linne :-D och tessi kom ut med en mintgrön t-shirt. och sen gick vi till åhlens och där hittade jag den fina rosa mascaran som jag letat efter....men såklart upptäckte jag när jag kom hem att det hade blivit fel...jag har köpt den bruna mascara istället för den svarta, typiskt mig :-P

Sen åkte jag faktiskt hem...dagne var slut och just innan jag skrev detta letade jag upp ca 10 möjliga bilar som jag kan köpa :-D får se hur det blir med den biten....Undra om morgondagen blir liak rolig som idag, troligtvis inte i.o.m. att jag ska till skolan :-P men jag får iallafall träffa Karina igen...jaja vi hörs snart igen!

KRAMAR // Emelie


Kommentarer
Postat av: "Han får en uppstoppad katt"

servitris = tjej

servitör = kille



sov du på svenskan eller ? bonde hade inte blivit gladis då :)

2009-01-29 @ 11:16:37
Postat av: Anneli

Jag tycker synd om din kommande lilla minsting. Är du rik eller nått?

2009-02-01 @ 00:33:15
URL: http://annelili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0